Glendale-ben, Kaliforniában, a Walt Disney Imagineering titkos laboratóriumában járunk, ahol művészek, mérnökök és tudósok dolgoznak együtt, hogy a világ néhány leginnovatívabb szórakoztatóipari technológiáját hozzák létre. Az épületben minőségi díjak, például a Thea-díjak, emlékeztetnek arra, milyen úttörő élményeket hoztak már itt létre, többek között a Star Wars- és a Nemo-attrakciók terén is.
Lenyűgöző technológiákat mutatnak be, például a multidirekcionális, moduláris futópad padlóburkolatot, amelyet Lanny Smoot mérnök, feltaláló magyaráz el. Ez a találmány lehetővé teszi, hogy a felhasználók bármely irányba sétáljanak, miközben a padló mindig helyben tartja őket. Felvetődik a kérdés: milyen gyakorlati alkalmazásai lehetnek egy ilyen fejlesztésnek a jövőben?
Az Imagineering laborban betekintést nyerhetünk egy forradalmian új, motorosan kinyitható lightsaber prototípusába, amelynek fénye és hangja is megtévesztően valósághű. De vajon alkalmas lehet-e valaha valódi párbajra, vagy inkább show-elem marad?
Különleges figyelmet kapnak az önjáró, személyiséggel rendelkező BDX droidok is, amelyek fejlett robotikai megoldásokat mutatnak, és játékos módon tanulnak meg egyensúlyozni. Ezek a gépek máris díjakat nyertek, de mire lehetnek még képesek?
Mindezek mellett végigjárhatjuk a makettműhelyeket, láthatjuk, hogyan születik meg egy-egy vidámparki attrakció – az első vázlatoktól a kézzel faragott díszleteken át a digitális 3D szkennelésig. Az animatronika és a klasszikus szobrászat is fontos szerepet kap: hogyan lehet még élethűbbé tenni az ikonikus karaktereket, mint például Hondo vagy Davy Jones?
Végül megismerjük a művészi örökség és az Imagineerek generációit összekötő korridorok történetét is: hogyan alakultak át a Disney parkok, mely legendás építészek és tervezők munkái élnek tovább bennük, és miként őrzik meg az alkotás hagyományát napjainkban is?