A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 10 perc

A Crusader: No Remorse születése és hatása a játékiparra

Az 1990-es évek egyik legkülönlegesebb akciójátékának kulisszatitkai: hogyan vált a Crusader: No Remorse technikai bravúrból kultikus sikerré?

Különleges korszakban született meg a Crusader: No Remorse. Az 1990-es évek közepén, amikor a játékipar új irányokat keresett, egy programozó, Tony Zurovac, kivételes szabadságot kapott az Origin Systems-től, hogy megvalósítsa saját vízióját.

A videó bemutatja Tony útját a programozás világától egészen az ikonikus játék elkészültéig. Gyermekkori kísérleteitől kezdve, amikor elvesztek a ZX81 kódjai, egészen az Amigán befejezett első saját játékáig izgalmas lépéseken keresztül követhetjük ambícióit és kudarcait.

Az Origin Systems-hez vezető útja, valamint az ott töltött évek szakmai és személyes kihívásai szintén fókuszba kerülnek. Megismerhetjük, miként változtatta meg döntően a játékipart a SuperVGA grafika bevezetése, illetve milyen kompromisszumokat követelt az adott hardverkorlátok között mozgó fejlesztés.

Érdekes kérdések merülnek fel a történet és a játék narratívája kapcsán: hogyan tükrözi a főhős útja a társadalmi témákat, miként hozhat létre valaki egy technológiailag úttörő, mégis széles körben sikeres játékot, és mi teszi a Crusader: No Remorse-t valódi kultikus klasszikussá?