Az indiai üdítőital-piac új lendületet kapott, amikor az ország leggazdagabb embere ismét piacra dobta a legendás Compacola márkát. A Reliance Consumer Products, Mukesh Ambani leányvállalata agresszív árstratégiával igyekszik megingatni a Coca-Cola Company és a PepsiCo által uralt piacot.
Az amerikai óriásvállalatokkal szemben mindössze 10 rúpiáért kínálják a 200 ml-es Compacola palackokat, ami jelentősen alulmúlja a konkurens termékek árát. Az éves részvényesi találkozón Ambani arról is beszámolt, hogy a márka már több államban is két számjegyű piaci részesedést szerzett, megtörve egy 30 éve fennálló duopóliumot.
A versenytársak törekvései sem maradnak el: a PepsiCo legnagyobb indiai palackozója, a Ravi Jaipuria vezette Varun Beverages külföldi terjeszkedéssel próbál növekedni. Eközben a Jubilant Bhartia Group jelentős részesedést szerzett a Hindustan Coca-Cola Holdingsból, tovább fokozva a piaci harcot.
Érdekes kérdések merülnek fel a piac jövője, az indiai márkák nemzetközi terjeszkedése, valamint a nagyvállalatok közötti egyre élesebb verseny kapcsán. Vajon hogyan alakul az üdítőital-piac egy ilyen változatos szereplőgárda mellett, és milyen új stratégiák jelenhetnek meg a fogyasztókért folytatott küzdelemben?