Ebben az összefoglalóban egy új, rendkívül változatos harcrendszert mutató akció-kalandjátékról esik szó, amelyben a bosszú motiválta főszereplő útját követhetjük. Az események egy hófödte, északi vidéken zajlanak, amit a látványos változások és a játék által kínált újfajta szabadság jellemez.
Az új főhős, Atsu karaktere teljesen eltér a korábbi játékból ismert Jyntől, hiszen nem nemesi származású, hanem egy vándor zsoldos, aki a bosszú szellemének alakját ölti magára. A történet vezérfonalát a Yotai Hatok legyőzése adja, mindegyik ellenfél egyedi kihívást támaszt – legyen szó sajátos harcmodorról vagy különleges pályatervezésről.
A harcrendszer szakít a korábbiakban megszokott stílusokkal, és inkább a fegyverekre, tempóra és lendületre helyezi a hangsúlyt. A játékos többféle fegyvert próbálhat ki, a klasszikus katanától a láncos pengéig, mindegyik eltérő előnyt és taktikát biztosít.
Az élmény hangsúlyt fektet a felfedezés szabadságára is, ahol a mesebeli, stilizált Japánban a kalandozás önálló döntéseken múlik. A környezet, a napszakok és az időjárási hatások mind hozzájárulnak az atmoszféra megteremtéséhez.
Érdekes módon a játék gyakran váltogatja a feszültséggel teli küzdelmek és a meditatív, nyugodt pillanatok között, kihangsúlyozva ezzel a főszereplő személyes útját és fejlődését. Emellett személyesebbé tett mellékszálakkal és humorral fűszerezi a narratívát, miközben a játékos saját ütemében fedezhet fel új technikákat, mesterektől tanulva vagy rejtett titkokat kutatva.
A vizuális és hanghatások különlegesen magas színvonalúak, a környezet élettel teli, a zene pedig a hagyományos japán hangulathoz kever modern elemeket. Felmerül a kérdés: mennyire képes az új epizód megtartani azt a varázst, amit az eredeti játék kínált? És hogyan tudja egyensúlyozni a szabad felfedezés örömét a történetvezetéssel?