A Borderlands 4 PC-s optimalizálása komoly kihívásokat vet fel, hiszen a játék magas rendszerigénye sokak számára nehezen teljesíthető, jóllehet a látványvilág nem feltétlenül indokol ilyen teljesítménybeli kompromisszumokat. A fejlesztői kommunikáció különösen vitákat gerjesztett, ugyanis Randy Pitchford, a cég vezérigazgatója, a játékosokat okolja a teljesítményproblémákért, ahelyett, hogy elismerné a technikai hiányosságokat.
A videó részletesen bemutatja, hogy az egyes grafikai beállítások – úgymint a HLOD tartomány, a geometria minőség, a textúra beállítások és az árnyék minőség – hogyan befolyásolják az FPS-t és a VRAM használatot. Fontos kérdések merülnek fel: vajon tényleg érdemes minden beállítást a maximumon futtatni, vagy okos kompromisszumokkal elérhető jobb teljesítmény? Ugyanakkor vizsgálatra kerül, hogy miért nem működik minden opció úgy, ahogy a játékosok elvárnák, például a textúra streaming vagy a volumetrikus felhők kezelése.
Érdekes témaként jelenik meg az Unreal Engine 5 bizonyos funkcióinak – például a Nanite technológiának – integrációja, melyek mögöttes értelmét a játék cell-shaded grafikája mellett is érdemes megkérdőjelezni. A tesztelés során különböző hardverkonfigurációk is terítékre kerülnek, így láthatóvá válik, hogy milyen beállításokat érdemes választani 8, 10, 12 vagy épp 16 GB VRAM-mal rendelkező videokártyák esetén.
Megjelennek alternatívák a gyári „badass” preset helyett, de felmerül a kérdés: mennyit lehet ténylegesen javítani egy alapvetően rosszul optimalizált játékélményen csak szoftveres finomhangolással? Az összehasonlítások más modern játékokkal – például a Cyberpunk 2077 vagy a Star Wars Outlaws – rámutatnak: a Borderlands 4 optimalizációs problémái még inkább szembetűnőek.