A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 15 perc

A Booty játék kalandos útja a Spectrum és Commodore világában

A Booty című legendás platformer születésének és fejlődésének kevéssé ismert története ZX Spectrumon és Commodore gépeken, tele kiadói váltásokkal, rejtett szintekkel és emlékezetes kalandokkal.

Az 1980-as évek eleji brit számítógépes játékkultúra egyik kevéssé ismert, mégis izgalmas fejezetét mutatja be ez az összeállítás. A történet John F. Kaine és Kevin Mugton szemszögéből indul, akik a ZX Spectrum és a Commodore gépeken kezdtek játékfejlesztésbe, különféle klasszikus és klón címekkel.

Sajátossá vált, hogyan születtek meg ezek a játékok: néha egy hiba bejelentése vagy egy véletlen beszélgetés indította el a fejlesztési folyamatot. Például egy Pac-Man klónból Pakuda, vagy a Froggerből egyszerűen újra Frogger lett, de máskor kreatívabb megközelítéssel születtek teljesen egyedi játékmechanikák.

Egy ponton megjelent az igény egy kalózos videójátékra, amely eredetileg a Jolly Roger nevet kapta volna, majd Bootyként lett ismert. A fejlesztés viszont nem volt zökkenőmentes, hiszen a kiadói környezet is sokat változott: a Rabbit Software csődbe ment, majd a BT (British Telecom) újonnan indított kiadójánál, a Firebirdnél találtak otthonra.

Szó esik a Booty különböző kiadásairól is a ZX Spectrum, Commodore 64, Commodore 16 és Amstrad CPC rendszerekre; előkerülnek a portolás során jelentkező problémák, különbségek és az eltérő fogadtatás. Felmerül a játék egy lehetséges folytatása, a Moonnight Madness sorsa is.

A sztori egyik érdekes fordulata, hogy egy hardveres kiegészítő, a Micro Speech segítségével titkos szintet fedezhetett fel a játékos – egy apró példája annak, milyen meghökkentő, váratlan részletek lapulhatnak régi szoftverekben.