A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 9 perc

A 7-Eleven amerikai átalakulása japán ihlettel: Új üzletmodellek és friss élelmiszerkínálat az előtérben

A 7-Eleven amerikai üzletei jelentős átalakulás előtt állnak: a japán sikermodellek megvalósításával próbálják újrapozicionálni magukat a versengő piacokon.

A 7-Eleven, a világ legnagyobb kisboltláncaként számos kihívással szembesül az Egyesült Államokban. Bár a franchise eredetileg itt indult, sok vásárló kritikával illeti az üzletek színvonalát – a vásárlói élménytől kezdve a higiéniai állapotokon át az ételek frissességéig.

Miután a japán többségi tulajdonos, a Seven & i Holdings visszaeső pénzügyi eredményekkel küzd, a vezetés nagyobb hangsúlyt helyez a változtatásra. A cég amerikai boltjainál tervezi bevezetni azokat a japán modelleket, amelyek hazájukban óriási népszerűségnek örvendenek.

Kiemelt szerepet kap az élelmiszerkínálat feljavítása. Új vezető érkezett – az első nem japán vezérigazgató –, aki az amerikai piac igényeit és a japán sikeres üzletpolitikát próbálja ötvözni. A boltátalakítási tervekkel összefüggésben a 7-Eleven egyre több éttermet és konyhát integrál az üzletekbe, és erősíti a digitális szolgáltatásokat, például házhoz szállítást.

Az átalakulás azonban számos akadállyal jár: a franchise-rendszeren belüli eltérő érdekek, a növekvő konkurencia – mint például Wawa, Casey’s vagy Sheetz –, valamint a változó fogyasztói szokások folyamatos kihívást jelentenek.

A vállalat jelentős átszervezésekbe kezdett, hogy 2030-ig több mint ezer új, ételközpontú üzletet nyisson Észak-Amerikában. Emellett az IPO, vagyis a tőzsdére lépés is a tervek között szerepel. A kérdés, hogy meg tudják-e találni azt a különbséget, amellyel kitűnhetnek a sűrű versenyben.