A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 34 perc

8 bites zeneprogramozás a Commodore 64 BASIC vénáján

A videó megmutatja, hogyan lehet zenét programozni kizárólag a Commodore 64 alap BASIC felületén, különféle technikai trükköket és kreatív megoldásokat alkalmazva.

Ebben a videóban a készítő bemutatja, hogyan lehet 8 bites zenét készíteni teljesen a semmiből, csupán a Commodore 64 beépített BASIC parancssorán keresztül. Megismerkedhetünk a SID chip funkcionalitásával, amely a C64 saját, ikonikus hangzását adja, és betekintést kapunk a platform korlátaiba — például, hogy a BASIC-nek nincs hang előállítására szolgáló parancsa.

A részletes magyarázat során megtudjuk, hogyan lehet a „poke” parancs segítségével közvetlenül memóriacímekre írni, így elérve a hardver szintű vezérlést. A műsorvezető bemutatja a gépi kód beillesztésének, az időzítések és az interrupt kezelők beállításának bonyolultságát, mindezt annak érdekében, hogy hangokat és végül egy komplett dallamot szólaltasson meg a gép.

Felmerülnek olyan kérdések is, mint például: Hogyan automatizálható a hanggenerálás? Milyen táblázatokra, memóriacímekre és matematikai műveletekre van szükség egy teljes dallam programozásához? Az interaktív kezelőfelület kialakítása és az intuícióval fűszerezett kreatív munkamódszerek szintén központi témák, miközben végig a leleményesség és programozási trükkök állnak a fókuszban.

Megismerhetjük, hogyan lehet több szólamból álló zenét írni különböző hangszínekkel, hullámformákkal, sőt még dobhangokat is elővarázsolni — mindezt egy, a hétköznapi felhasználó számára szokatlan eszköztáron keresztül.