Évente közel 25 milliárd pár cipőt gyártanak világszerte, azonban Hamburgban egy innovatív vállalat, a Zellerfeld, egy teljesen új megközelítést vezet be a lábbeli készítésében. Az általuk fejlesztett 3D-nyomtatott cipők nemcsak egyedi méretre igazodnak, hanem teljes mértékben újrahasznosíthatók és helyileg is gyárthatók. Ezen modellek rugalmasak, lélegzőek, és formatervezésük egészen különleges, olyannyira, hogy már világsztárok – például Justin Bieber és Lewis Hamilton – is hordják őket.
Az igazi különlegesség azonban a Zellerfeld platformjában rejlik: lehetővé teszik, hogy bárki – akár tervezők, akár 3D-művészek – saját cipőmodellt hozzon létre hatalmas befektetés nélkül. Az egész gyártási folyamat teljesen testreszabható és automatizált. A cipőket egyedülálló, filament-alapú FDM technológiával, különleges TPU anyagból nyomtatják ki, vízben oldódó PVA támaszanyag felhasználásával.
A fejlesztési úton szó esik az egyedi hardvermegoldásokról, saját szeletelő szoftverről, valamint az anyagtudományi innovációkról, például a ZellerFoam habzó TPU-ról. Bemutatásra kerül, hogyan vezet egy mobilos lábleolvasás alapján tökéletesen illeszkedő cipőhöz, illetve hogy milyen komplex automatizáció és minőségellenőrzés szükséges a sikeres gyártáshoz.
Felvetődik a kérdés: mennyire életszerű, hogy a személyre szabott, helyben és fenntartható módon 3D nyomtatott cipők hosszú távon széles körben elterjednek? Mire van szükség ahhoz, hogy a technológia ténylegesen megváltoztassa a cipőipart – a design, az anyagok, az automatizáció, vagy éppen a fogyasztói szokások terén? Ezekre a témákra, valamint a Zellerfeld törekvéseire kalauzol el a videó.