Gyakran előfordul, hogy a kezdő grafikusok alkotásai túlzsúfoltnak és zavarosnak tűnnek, mivel egyszerre több üzenetet próbálnak közvetíteni. A videó ezt a problémát emeli ki egy kaotikus kiállítási plakát példáján keresztül, és különböző módszereket mutat be a vizuális információk egyszerűsítésére.
A fókusz az egyértelmű központi üzenet megteremtésére helyeződik, például a kiállítás nevét, egy fő látványelemet és a legfontosabb adatokat emeli ki, míg a kiegészítő információkat háttérbe szorítja. Vizsgálja, hogyan segít a „tíz másodperces teszt” abban, hogy kiderüljön: a néző rögtön megérti-e a vizuális anyag fő mondanivalóját.
A betűméretek és tipográfiai hierarchia is hangsúlyt kap, bemutatva, hogyan lehet arányos és egységes vizuális rendszert létrehozni akár matematikai arányok segítségével. Különös figyelmet szentel a főcímsorok, alcímek és törzsszöveg logikus méretkülönbségeinek kialakítására.
Érdekes tippeket ad arra, hogyan lehet egy vizuális motívumot kiemelni – például színezéssel, méretezéssel vagy mozgásra emlékeztető effektekkel –, és ezzel egyértelmű fókuszpontot adni a grafikának.
A szerző kitér arra is, hogy egy erős vizuális alkotás hogyan vezeti végig a néző tekintetét egy háromlépcsős folyamaton (belépés – igazolás – cselekvés), valamint bemutat egy hatékony eszközt a betűtípusok rendszerezésére és párosításának egyszerűsítésére. Felveti azt a kérdést is, vajon érdemes-e változatos betűpárosítások helyett csak egy változtatható betűcsaládot használni.