Ez az összefoglaló egy 2025-ös visszatekintés a kézi játékkonzolok legérdekesebb típusaira és újdonságaira, öt eltérő kategórián keresztül. A bemutató kiemeli, hogyan változott az eszközpiac az előző évhez képest, miközben a kínálat szűkebb lett, de számos minőségi fejlesztés jelent meg.
A költségvetési szegmensben tárgyalt gépek közül előtérbe kerül az olcsó, de mégis jól felszerelt Battle XPG 350, valamint az Amberick RG35XX Pro fejlett kapcsolódási lehetőségeivel. Érdekes kérdés, mennyire szükségesek új funkciók ezen az árszinten, vagy éppen a régebbi típusok ár-érték aránya lehet-e a vonzóbb választás.
A mikro kézikonzolok között szóba kerül az Android platform előnye egy apró eszközben, de felvetődik, mennyire akadály a megfelelő érintőkijelző hiánya. Felmerül annak dilemmája is, hogy a fémvázas, kompakt, mindennap hordható készülékek valóban kényelmesek-e hosszabb játékra.
A retro játékélmény kedvelői számára a Game Boy-szerű gépek idei fejlesztései kerülnek összehasonlításra, nagy hangsúlyt kapva a kijelzők minőségén és a formai hűségen, valamint feltéve a kérdést, lehet-e kompromisszummentes élményt adni az új modellekkel.
Az „endgame” kategóriában az elérhető mai prémium modellek kerülnek fókuszba: mennyi pluszt adnak a kiemelkedő teljesítményű hardverek, mik a kompromisszumok az árazás, kényelem és szoftverminőség terén, és mitől érződik valóban „utolsó” választásnak egy ilyen készülék.
Kiemelésre kerülnek azok a modellek is, amelyek ötletesnek tűnnek, de egyelőre akadnak hiányosságaik – például furcsa formavilág, törékeny felépítés, nem ideális kijelzőméretek vagy túlárazottság.
Végül felmerül, hogy a kompakt méret, a hordozhatóság, a hibrid operációs rendszer, valamint a kompromisszumokkal járó hardverválasztás hogyan befolyásolják az összképet. A felsorolt modellek különböző igényekre és játékstílusokra adnak választ, ugyanakkor a bemutató nem dönt végső győztes mellett – a hangsúly azon van, hogy a jelenlegi kínálat mennyi újdonságot, kérdést és lehetőséget rejt a játékosok számára.