Az elmúlt év kézi konzoljainak fejlődése új szintet ért el: mind a prémium, mind a pénztárcabarát szegmensben izgalmas új szereplőket ismerhettünk meg. Megjelennek a kettős kijelzős androidos kézikonzolok, amelyek újszerű felhasználói élményt kínálnak, és a szoftveres fejlesztéseknek köszönhetően már PC-s játékokat is meggyőzően futtatnak ezek az eszközök.
Néhány készülék merész dizájnnal vagy kockázatos újításokkal próbálkozott: ilyen például a OneX Sugar vagy a GPD Win 5, amelyek bár nem tökéletesek, mégis hozzájárultak a piac fejlődéséhez. Emellett terítékre kerülnek azok a modellek is, amelyek elsődleges célja a retro játékok minél autentikusabb visszaadása, de szó esik a zsebben hordható, mindennapos használatra szánt változatokról és a klasszikus, kagylóhéj formájú gépekről is.
Pénztárcakímélő modellekből is akad bőven: megismerhetünk 50 és 100 dolláros határ alatt elérhető kézikonzolokat, mint a Mangmi AirX vagy a Battle XP G350. Külön említést kapnak azok az eszközök, amelyeket különös formájuk vagy teljesítményük emel ki a mezőnyből. Gondolatébresztő kérdéseket vet fel, hogy vajon hol húzódik a határ az innováció, az ergonómia és a kompromisszumok között, vagy hogy mennyit ér meg egy valóban hordozható, de mégis erős konzol az új generáció számára.
A bemutatott kategóriák között szerepelnek: hétköznapi zsebkonzolok, retrofókuszú modellek, vertikális és horizontális elrendezésű gépek, továbbá fejlett, PC-alapú, x86-architektúrát használó kézikonzolok is. A videó számos új, különleges modellt és versengő gyártót mutat be, miközben kiemeli azokat a konstrukciós és szoftveres szempontokat, amelyek meghatározzák az adott év kedvenceit.










