Ez az összeállítás húsz különösen vitatott videojáték-mechanikát mutat be, amelyek évtizedek óta megosztják a játékosokat. A fegyverek törése, a visszatérő mechanikák és a kötelező lopakodás mind olyan elemek, amelyektől nehéz egyetértésre jutni: egyesek kreativitást, mások felesleges akadályokat látnak bennük.
A videó más témákban is foglalkozik, mint például az időkorlátos küldetések, a véletlenszerű harcok, a szintléptetés, a korlátozott mentési lehetőségek és az energia mérők – ezek vagy fokozzák az izgalmakat, vagy egyszerűen csak frusztrációt szülnek, attól függően, hogy milyen szemmel nézzük őket.
A videó továbbá tárgyalja a mozgásérzékelős irányítást, a százszázalékos teljesítés kényszerét, valamint a fizetős előnyök (pay to win) problémakörét is, amelyeket a játékos közösség egyik része élvez, míg a másik hangosan ellenzi. Az egyes példákon keresztül a fejlesztői szándék, a játékmenet egyensúlya és a játékélmény kérdései merülnek fel, de végső ítélet nélkül hagyja a témát.