A digitális zene korszakában is fontosak maradnak a fizikai adathordozók, különösen a kompakt lemezek. A felvétel személyes nosztalgiával indít: a streaming mellett miért jó újra felfedezni a CD-k világát? Megdöbbentő érdekességeket hallhatunk a CD-k történetéről, például hogy elsőként Japánban mutatták be, és az első popzenei CD Billy Joel 52nd Street albuma volt.
Felmerül az is, hogy a CD-k méretét miért éppen 120 mm-re állapították meg, valamint hogy hogyan járultak hozzá a klasszikus zene széles körű, minőségi terjesztéséhez. A Sony és a Philips technológiai versengése érdekes részleteket tár fel a fejlesztés hátteréről.
A felvétel számos, széles körben elterjedt tévhitet is eloszlat, például a CD-k gyártási technológiájáról és a házilag írt lemezek eltérő tartósságáról. Megtudjuk, hogy a ’90-es években az AOL CD-k hihetetlen mennyiségben árasztották el a piacot, sőt, környezetvédelmi problémává váltak.
Kiderül, hogy a zenekiadók hogyan éltek vissza a CD-k nagyobb dinamikai tartományával, miközben a hangosabb zenei mixeket részesítették előnyben a népszerűségi versenyben. Emellett szó esik a különleges, gyűjtők által keresett lemezekről és a meghatározó slágeralbumokról, amelyek rekordeladásokat hoztak.
Egy érdekes kérdés, hogy valóban halott-e a CD, vagy újraéledt a fiatal generáció körében például a K-pop műfaj népszerűsége miatt? A gyártás múltja és jelene mellett a beszámoló felvillantja a CD szerepét a kulturális életben – és további kérdéseket vet fel annak jövőjéről.